Bicsérd - TÁMOP 3.1.7
Étkeztetés: |
|
Főoldal | Bemutatkozunk | Dokumentumok | Hírek | Közérdekű | Az iskola dolgozói | Diákjaink | Órarend | Délutáni foglalkozások
Könyvtár | Diáksportkör | Ökoiskola | Minőségirányítás | Jó gyakorlatok | Hasznos linkek | TÁMOP 3.1.7 | TIOP-1.2.3. | TIOP-1.1.1.A-15/1-2015-0001 | Mentoráló intézmény
Boldog iskola | Segédanyagok | Sulifotók | Suli videók | Támogatóink | Iskolagyümölcs program | Iskolakert
Sajtóközlemény
Sajtóközlemény
Referencia- intézmény kialakítása a SZONEK BICSÉRDI ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN
2012. március 27.
2011 őszén, a SZONEK Bicsérdi tagintézményére pályázatot nyújtottunk be az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatási rendszeréhez a „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” című, TÁMOP – 3.1.7-11/2 jelű pályázati felhívására. A projektet az Európai Szociális Alap támogatásra érdemesnek ítélte. Támogatás aránya: 100 %, Projektkezdés dátuma: 2012.05.01., Projektzárás dátuma: 2012.12.31.
A konstrukció támogatja azt a szakmapolitikai célt, hogy országos referencia-intézményi hálózat jöjjön létre.
„A referencia-intézmény egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes közoktatási intézmény. A referencia-intézmények a közoktatás fejlesztésének minősített bázisai lesznek.”
A projekt célja, hogy a SZONEK Bicsérdi Általános Iskola Tagintézménye – intézményi fejlesztési terve alapján – felkészüljön nevelési-oktatási gyakorlatának továbbadására, elterjesztésére, megismertetésére, illetve ezzel segítse más közoktatási intézmények értékelvű szakmai fejlesztő tevékenységét.
A pályázatban azokra a fejlesztési tevékenységekre igényeltünk támogatást összesen 3 millió Ft értékben, amelyek szükségesek a referenciahelyként való működéshez, az erre való felkészüléshez:
- továbbképzésekre, felkészítésekre (50%)
- innovációs tevékenységet végző pedagógusok fejlesztő tevékenységére (5%)
- eszközbeszerzésekre (25 %)
- Egyéb általános költségekre, szolgáltatás igénybevételére 10%
- Projektmenedzsment díjazására 10 %
Referencia területeink:
- A kompetencia alapú nevelési, oktatási, programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény, referenciahely
- Ökoiskolai/- óvodai és egyéb környezetpedagógiai program alapján dolgozó intézmény., referenciahely
Az intézmény megkapta az Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely, partnerintézmény, mely a modernizáció területein szervezeti kultúrája és módszertana szempontjából mintaközvetítő előminősítést is.
|
|
Pályázat Referencia- intézmény címre
Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése
Iskolánk 2010 októberében pályázatot nyújtott be Az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében Referencia- intézmény kialakítása címre.
Olyan intézmény kaphatja meg ezt a címet, mely egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkezik, és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes.
A referencia-intézménnyé válás alapfeltételei
- Befogadó és az egyéni fejlődést biztosító oktatás-nevelés eljárásait érvényesítő pedagógiai módszereket alkalmaz.
- Pedagógiai munkájában megjelenik a kompetencia alapú nevelés-oktatás tartalmainak és módszereinek alkalmazása.
- Munkakultúráját nyitott nevelési-oktatási környezet jellemzi: a szül?kkel, a civil szervezetekkel, és a helyi társadalommal kiépített partnerkapcsolatai erősek.
- Folyamatos önfejlesztésre kész, önértékelési rendszert működtet, vállalja a külső értékelésben való konstruktív részvételt.
- Kidolgozott külső-belső szakmai kapcsolati formákkal rendelkezik.
- Szervezeti kultúrájára, pedagógiai gyakorlatára jellemző a team-munka és a pedagógusok közötti aktív együttműködés.
- Az IKT- eszközöket és - módszereket a pedagógiai programjában foglaltak szerint alkalmazza, valamint iskola esetén használ valamilyen iskolai adminisztrációs és ügyviteli szoftvert.
- A fenntartó biztosítja és támogatja a referenciaintézményi működés lehetőségét.
- Az intézmény az általa megjelölt referenciaterületen minimum kétéves gyakorlattal rendelkezik.
- Szolgáltatásaiban vállalja a továbbképzés, a mentorálás, a hospitálás lehetőségeinek biztosítását, valamint a partnerintézmény fejlesztési folyamatának igény szerinti támogatását.
Iskolánk két referenciaterületen rendelkezik a minimumként megjelölt gyakorlattal.
- Kompetencia alapú nevelési- oktatási programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény.(2008)
- Ökoiskolai/- óvodai és egyéb környezetpedagógiai program alapján dolgozó intézmény. (2005)
A minősítési eljárás fő szakaszai:
- Előminősítési eljárás:
- Formai és szakmai előminősítés.
- Előminősítési nyilatkozat kiadása, amely dokumentum megnyitja a felkészülés lehetőségét.
2010 novemberében megkaptuk az el?min?sítést, így Új típusú fels?oktatási gyakorlóhellyé válhatunk a megjelölt referenciaterületeken.
Az új pályázat kiírása késett (2011. július), beadási határideje 2011.október 31. volt.
Várjuk a pályázat elbírálásának eredményét, hogy folytathatjuk-e a következ? lépéssel.
2. Felkészülés a szolgáltatói szerepre: az intézményi fejlesztési terv megvalósítása.
- Az intézményi felkészülést támogató képzések elvégzése.
3. Minősítés
- A minősítési eljárás a "Minősített referencia-intézmény" oklevél kiadásával zárul. Az oklevél kiállításának feltételeként a Minősítő Testület szakmailag ellenőrzi az intézményi fejlesztési terv megvalósítását, továbbá az intézmény bemutatja szolgáltatói szerepre és feladat ellátására vonatkozó terveit.
A pályázatban azokra a fejlesztési tevékenységekre (továbbképzésekre, felkészítésekre), illetve eszközbeszerzésekre igényeltünk támogatást összesen 3 millió Ft értékben, amelyek szükségesek a referenciahelyként való működéshez, az erre való felkészüléshez.
Balogh Péterné