ADÓ 1%

 

Adója 1%-át felajánlhatja a Szentlőrinci Általános Iskola Szülői Szervezete számára is: 19035316-1-02

ISKOLAGYÜMÖLCS PROGRAM

 

         

 

 

 

 

Bicsérd - Segédanyagok

 

 

Étkeztetés:

Aktuális

Étlap

Rendezvények

 

 

 

 

@Napló

Elektronikus ellenőrző

Elektronikus ügyintézés

 

Főoldal   |   Bemutatkozunk   |   Dokumentumok   |   Hírek   |   Közérdekű   |   Az iskola dolgozói  |   Diákjaink   |   Órarend   |   Délutáni foglalkozások

Könyvtár   |   Diáksportkör   |   Ökoiskola   |   Minőségirányítás   |   Jó gyakorlatok   |   Hasznos linkek   |   TÁMOP 3.1.7   | TIOP-1.2.3.   |   TIOP-1.1.1.A-15/1-2015-0001   |   Mentoráló intézmény

Boldog iskola   |   Segédanyagok   |   Sulifotók   |   Suli videók   |   Támogatóink   |   Iskolagyümölcs program   |   Iskolakert

 

 

Ajánlás a gyermekek otthoni tanulásához

A tanulást befolyásoló külső körülmények:

  • - Kellemes tanulási hely
  • - Csend, háttérzaj zavaró hatása (zene, TV)
  • - Jó világítás
  • - Hideg és meleg hőmérséklet kedvezőtlen hatása
  • - Helyes testtartás, a megfelelő szemtávolság  (40-50 cm a könyvtől, füzettől),
  • - Tanulási sorrend (pl. könnyű, nehéz, először a szóbeli, majd az írásbeli!)
  • - Rend az íróasztalon, táskában, fiókokban, polcokon, a környezet rendje
  • - Napirend, jó időbeosztás készítése

A tanulási eredményeket befolyásoló belső vagy biológiai feltételek

  • - Megfelelő mennyiségű oxigén (szellőztetés) kell a tanuláshoz!
  • - Teli gyomorral, éhesen nem lehet tanulni!
  • - Igyanak elegendő vizet!
  • - Fáradtan, álmosan, betegen nem lehet tanulni!
  • - Az akarat edzhető! Cél és elhatározás kell hozzá!
  • - A képességek fejleszthetők.
  • - A siker az önmagukhoz mért fejlődés.
  • - Meghatározó a tanulásban az önismeret és az önbizalom.

Tanulási technikák

Önálló tanulás technikája (Tanulói típusok figyelembevétele)

  • - Az órán hallottak átgondolása, előzetes ismeretek számbavétele (vázlat, ábrák stb.)
  • - Tájékozódó olvasás (Olvassák egyszer végig az anyagot, figyeljenek a kiemelésekre, idegen szavakra!)
  • - Próbafelmondás saját szavakkal (vázlat segítségével)
  • - Összevetés a szöveggel (Mit hagytam ki?)
  • - Újraolvasás
  • - Ismételt felmondás

Verstanulás (Memoriterek tanulása)

  • - A vers többszöri elolvasása
  • - Versszakonkénti tanulás (ha lehet, a versszakokhoz rajz, emlékeztető piktogram készítése)
  • - Versszakok összekötése, gyakorlása
  • - Gyakorlás naponta (Ne egyszerre akarja megtanulni, többször, keveset gyakorolja!)

Idegen nyelvek tanulásának technikája

  • - Új szavak szótárba írása, megtanulása!
  • - Szókártyák készítése (szemmagasságba kitűzése, zsebbe helyezése stb.)
  • - A szöveg többszöri olvasása, fordítás
  • - Minden nap legalább 10 perc gyakorlás

Matematikai szöveges feladat megoldása

  • - A feladat olvasása, értelmezése
  • - Adatok lejegyzése rajzzal, jelekkel
  • - Feladatterv készítése, nyitott mondat
  • - Eredmény és becslés összevetése
  • - Műveletek ellenőrzése
  • - Szöveges válasz

Tanulást segítő hasznos linkek:

http://www.sulinet.hu

http://sdt.sulinet.hu

http://hu.wikipedia.org/wiki/Kezd%C5%91lap

http://szinonimaszotar.hu/

http://www.idegen-szavak.hu/

http://www.magyarhelyesiras.hu/

http://www.kepido.oszk.hu/